Rejseforsikringen dækker hvis du bliver akut syg eller kommer til skade i udlandet, eller hvis der sker dødsfald eller akut alvorlig sygdom i din nærmeste familie, og du bliver kaldt hjem til Danmark i utide.
Endvidere dækker rejseforsikringen forsinket bagage, ekstra udgifter ved forsinkelser og ødelagte feriedage m.m.
Hvis du bliver syg eller kommer til skade på din ferierejse i udlandet, skal du ringe til SOS International på
+45 3848 8027
SOS Internationals alarmcentral er parat til at hjælpe dig døgnet rundt hvis du får brug for hjælp.
Ring altid til SOS International før du går til læge. Dette for at sikre, at du får den korrekte lægebehandling.
Husk at gemme regninger, kvitteringer og anden form for dokumentation på dine udgifter.
Vi skal altid bruge flybillet, bekræftelse eller lignende, der dokumenterer rejsens pris og varighed.
Drejer det sig om afbestilling af en rejse, skal vi også bruge en bekræftelse på afbestillingen fra rejse- eller flyselskabet.
Alt efter årsagen, kan vi også bede om f.eks. en kopi af journalen, hvis du har fået læge- eller hospitalsbehandling, eller kvittering på dine erstatningskøb, hvis du har måttet undvære din bagage under rejsen.
Husk derfor at gemme dokumentation for alt, du ønsker at få erstattet.
Afbestillingsforsikringen dækker fra du køber din rejse og indtil du tager afsted.
Forsikringen dækker afbestilling, hvis du eller en i din nærmeste familie bliver akut alvorlig syg, kommer alvorligt til skade eller dør.
Den dækker også hvis du bliver skilt, afskediget eller skal til reeksamen.
Hvis du er syg eller har en kronisk sygdom før du rejser, bør du have en medicinsk forhåndsgodkendelse, for at være sikker på at du er dækket på din rejseforsikring.
Rejseforsikringen dækker nemlig som udgangspunkt ikke, hvis du har en behandlingskrævende sygdom når du rejser.
Du kan få undersøgt om din rejseforsikring dækker, inden du tager afsted via SOS International.
Rejseforsikringen dækker i op til 60 dage på:
Afbestillingsforsikringen dækker kun personer, der er omfatter af din forsikring, uanset hvem der har betalt for rejsen.
Hvis du har betalt for en rejse til dig og din onkel, er det kun din billet, der er dækket på din afbestillingsforsikring.
Hvis din onkel har en afbestillingsforsikring, vil hans billet være dækket på denne.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du er dækket i hele verden eller kun i Europa, kan du finde svaret i din police.
Den kan du finde på 'Mine Sider'