Spørgsmål og svar om skader

Du kan ringe til os og anmelde din skade på telefon 5693 0000 fra mandag til fredag kl. 08.30-16.00.

Du kan også sende os en mail info@bornbrand.dk

Du kan også anmelde en skade elektronisk ved at bruge 'Mine Sider'. På 'Mine Sider' kan du også følge med i din sag og få overblik over dine forsikringer, dækninger, selvrisiko, vilkår og priser på dine forsikringer.

Hvis skaden er anmeldt telefonisk:
Hvis vi har alle oplysninger og det er en mindre skade, bliver der udbetalt en erstatning med det samme til din Nem-konto. (Straks erstatning)
Hvis vi mangler oplysninger fra dig, vil du blive kontaktet af os.
Er der tale om en større skade, bliver der sat en taksator på opgaven, som færdiggør skaden.

Hvis skaden er anmeldt elektronisk via ”Mine sider” eller på mail:
Når du har anmeldt en skade elektronisk, får du en kvittering på at vi har modtaget anmeldelsen.
Hvis vi har alle oplysninger og det er en mindre skade, bliver der udbetalt en erstatning med det samme til din Nem-konto. (Straks erstatning) 
Hvis vi mangler oplysninger fra dig, vil du blive kontaktet af os. 
Er der tale om en større skade, bliver der sat en taksator på opgaven, som færdiggør skaden.

Når du har anmeldt en skade på din bil, skal du køre den på værkstedet for at få den vurderet/takseret.

Værkstedet kontakter Bornholms Brand for godkendelse.

Derefter bliver bilen repareret og regningen bliver sendt til Bornholms Brand. 

Bornholms Brand sender dig en regning på selvrisiko hvis dette er aktuelt.

Hvis du bliver syg eller kommer til skade på din ferierejse i udlandet, skal du ringe til SOS International på 
+45 38 48 80 27

SOS Internationals alarmcentral er parat til at hjælpe dig døgnet rundt hvis du får brug for hjælp.

Ring altid til SOS International før du går til læge. Dette for at sikre, at du får den korrekte lægebehandling.

Husk at gemme regninger, kvitteringer og anden form for dokumentation på dine udgifter.

SOS International

I Danmark:
Hvis du er kørt galt eller har været involveret i et færdselsuheld, dækker din kaskoforsikring, hvis du ikke kan køre din bil til værksted.

Kaskoforsikringen dækker transport til nærmeste værksted.


I udlandet:
Har du kaskoforsikring på din bil, har du automatisk ret til vejhjælp i udlandet.
Assistancen omfatter bl.a.:
Vejhjælp på skadestedet
Bugsering
Hotel og nødvendig lokaltransport
Udlejningsbil
Hjemrejse
Hjemtransport af køretøj
Fremskaffelse og forsendelse af reservedele

Du kan ringe til SOS International +45 7010 5052

Du kan også hente det røde kort som app.

Rødt kort giver dig hurtig og nem adgang til at anmelde en skade direkte til SOS Internationals alarmcentral.

App'en er gratis og kan downloades fra Android Market og iTunes. Søg på SOS rødt kort.