Pressemeddelelse, 02.12.2019
Selv om selvbetjening og digitale løsninger bliver en stadigt større del af vores hverdag, er bornholmerne meget glade for at mødes ansigt til ansigt. Også når det gælder forsikringer. Hele 5.000 kunder besøger årligt Bornholms Brands kontor i Rønne. Det svarer til 20 hver dag.
Bornholms Brandforsikring har for første gang opgjort besøgstallet ved serviceskranken i Tornegade. Optællingen viser, at der i gennemsnit kommer 20 kunder forbi Tornegade 8 hver dag for at få personlig hjælp til at betale en regning, anmelde en skade eller for at få hjælp til at forstå et forsikringstilbud.
Selv om Bornholms Brandforsikring er det eneste forsikringsselskab på øen, som håndterer alle henvendelser lokalt, også skader, overrasker besøgstallet direktør Morten Holten.
”Vi har en tæt dialog med vores kunder på telefonen, her på kontoret, og når vi møder dem rundt omkring på øen. Men jeg havde faktisk ikke troet, at så mange benytter sig af muligheden for at få en personlig betjening af vores personale her ved skranken. Vores motto er ”Vi hjælper dig”, og det har vi nu fået understreget, at bornholmerne virkelig sætter pris på,” siger Morten Holten.
Ca. halvdelen af de personlige henvendelser drejer sig om skader, hvor medarbejderne i Kundeservice hjælper med at udfylde papirerne. Ved småskader kan personalet behandle skaden med det samme, så kunden hurtigt kan få udbetalt forsikringssummen. Det samme gælder ved køb af bil. Her vælger mange kunder at kigge forbi kontoret for at få hjælp til at omregistrere eller få styr på ansvarsforsikring, kasko og selvrisiko.
Kontoret er ligeledes åbent for nye kunder. Medarbejderne i Kundeservice hjælper hvert år mange nye kunder med at forstå, hvilke forsikringer og fordele de kan få ved at skifte til Bornholms Brandforsikring.
Det personlige møde giver ekstra skarpe produkter
De mange personlige møder med kunderne – både i kundeservice og ved assurandørernes besøg i de bornholmske hjem – kommer alle kunderne til gode, forklarer Morten Holten.
”Når vi møder vores kunder, får vi en rigtig god forståelse for bornholmernes behov og ønsker. Ud fra de mange spørgsmål og tilbagemeldinger kan vi hele tiden tilpasse vores produkter i forhold til pris, dækning og tilvalg,” siger Morten Holten.
Han påpeger i øvrigt, at de mange fysiske møder kun er en del af billedet. Stadig flere af kunderne i Bornholms Brand benytter sig af selvbetjening på bornholmsbrand.dk. Og så er der nye digitale løsninger på vej til alle dem, der ikke føler et behov for at møde op i Kundeservice i Rønne.
”Vi lancerer snart en app, så vores kunder hurtigt kan få et overblik over forsikringer og anmelde skader direkte fra deres smartphone – også uden for åbningstiden.
Men vi beholder selvfølgelig den personlige hjælp i Kundeservice,” lover Morten Holten.
YDERLIGERE INFO
Direktør Morten Holten
Mobil: 40828046
E-mail: moh@bornbrand.dk