14.03.2020
Udenrigsministeriet opfordrer nu alle danskere, der er i udlandet, til at rejse hjem hurtigst muligt. Se her, hvordan din rejseforsikring dækker.
Er du i udlandet nu?
Kontakt dit rejseselskab, rejsearrangør eller flyselskab, og bed dem hjælpe med at ændre dine billetter, så du kan komme hjem hurtigst muligt.
Er din hjemrejsebillet inden for den nærmeste uge, skal du om muligt bruge den.
Er din hjemrejse senere, og kan du ikke få hjælp fra dit rejseselskab, rejsearrangør eller flyselskab, så kontakt SOS international +45 38 48 80 27 - vi dækker dine udgifter til den billigst mulige transportmulighed (svarende til økonomiklasse).
Vi dækker ikke ødelagte feriedøgn i denne forbindelse.
Vil du afbestille en rejse?
Sædvanligvis dækker afbestillingsforsikringen ikke, selvom Udenrigsministeriet fraråder rejser til et land. Der er derfor tale om, at vi ekstraordinært udvider vores dækning til også at dække afbestilling af ikke-nødvendige rejser til hele verden ifølge Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Der gælder følgende yderligere betingelser:
• Rejsen skal være købt inden 13. marts 2020. Vi kan dog tidligst tage stilling til, om din rejse er dækket, når der er 72 timer til din afrejse.
• Du skal først kontakte dit rejseselskab, rejsebureau eller flyselskab med henblik på ombooking eller refusion.
• Du skal have en aktiv afbestillingsforsikring, som er tegnet senest 12. marts 2020
Vil du afbestille din rejse, kan du med fordel bruge vores hjemmeside til at anmelde skaden, da der forventeligt vil være pres på telefonerne.